Информация об изменениях

Сообщение Re: Предварительный просмотр с камеры компьютера зеркален по от 04.10.2022 14:40

Изменено 04.10.2022 14:42 DiPaolo

Re: Предварительный просмотр с камеры компьютера зеркален по вертикали
Попробуйте поставить высоту (biHeight) в отрицательное значение.

biHeight

Specifies the height of the bitmap, in pixels.

For uncompressed RGB bitmaps, if biHeight is positive, the bitmap is a bottom-up DIB with the origin at the lower left corner. If biHeight is negative, the bitmap is a top-down DIB with the origin at the upper left corner.

For YUV bitmaps, the bitmap is always top-down, regardless of the sign of biHeight. Decoders should offer YUV formats with positive biHeight, but for backward compatibility they should accept YUV formats with either positive or negative biHeight.

For compressed formats, biHeight must be positive, regardless of image orientation.


https://learn.microsoft.com/en-gb/windows/win32/api/wingdi/ns-wingdi-bitmapinfoheader?redirectedfrom=MSDN


Если не поможет, то приведите больше инфы: в каких FOURCC получаете фреймы, в какие фильтры их просовываете, и какой ставите на рендеринг? Если не рендерит, то куда (в какой фильтр) и в каком формате отдаете?
Re: Предварительный просмотр с камеры компьютера зеркален по
Попробуйте поставить высоту (biHeight) в отрицательное значение.

biHeight

Specifies the height of the bitmap, in pixels.

For uncompressed RGB bitmaps, if biHeight is positive, the bitmap is a bottom-up DIB with the origin at the lower left corner. If biHeight is negative, the bitmap is a top-down DIB with the origin at the upper left corner.

For YUV bitmaps, the bitmap is always top-down, regardless of the sign of biHeight. Decoders should offer YUV formats with positive biHeight, but for backward compatibility they should accept YUV formats with either positive or negative biHeight.

For compressed formats, biHeight must be positive, regardless of image orientation.


https://learn.microsoft.com/en-gb/windows/win32/api/wingdi/ns-wingdi-bitmapinfoheader?redirectedfrom=MSDN


Если не поможет, то приведите больше инфы: в каких FOURCC получаете фреймы, в какие фильтры их просовываете, и какой ставите на рендеринг? Если не рендерит, то куда (в какой фильтр) и в каком формате отдаете?

PS вот еще статья с пояснением про перевернутые изображение под Виндой https://learn.microsoft.com/en-gb/windows/win32/directshow/top-down-vs--bottom-up-dibs?redirectedfrom=MSDN.