Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident
Media Statement 4: MH17 Incident
1. Flight plan
MH17’s flight plan was approved by Eurocontrol, who are solely responsible for determining civil aircraft flight paths over European airspace. Eurocontrol is the air navigation service provider for Europe and is governed under ICAO rules.
The route over Ukrainian airspace where the incident occurred is commonly used for Europe to Asia flights. A flight from a different carrier was on the same route at the time of the MH17 incident, as were a number of other flights from other carriers in the days and weeks before. Eurocontrol maintains records of all flights across European airspace, including those across Ukraine.
In April, the International Civil Aviation Organization identified an area over the Crimean peninsula as risky. At no point did MH17 fly into, or request to fly into, this area. At all times, MH17 was in airspace approved by the ICAO.
2. Altitude
MH17 filed a flight plan requesting to fly at 35,000ft throughout Ukrainian airspace. This is close to the ‘optimum’ altitude.
However, an aircraft’s altitude in flight is determined by air traffic control on the ground. Upon entering Ukrainian airspace, MH17 was instructed by Ukrainian air traffic control to fly at 33,000ft.
3. Nationalities
Following this afternoon’s press conference, Malaysia Airlines can confirm that a further 16 passengers’ nationalities have been verified. The latest breakdown of nationalities of those on board the flight is as follows:
· 189 Netherlands
· 44 Malaysia
· 27 Australia
· 12 Indonensia
· 9 UK
· 4 Belgium
· 4 Germany
· 3 Philippines
· 1 Canada
· 1 New Zealand
Four passengers’ nationalities remain to be verified.
4. New flight route
Following this incident, Malaysia Airlines now avoids Ukrainian airspace entirely, flying further south over Turkey.
-end-
Friday, July 18, 06:40 PM GMT +0800 Cargo Manifest and Airway Bill for MH17
Below are the Cargo Manifest and Airway Bill that were made public and shared.
Здравствуйте, anonymous, Вы писали:
A>Они, выходит, и рейсы непосредственно на Украину прекращают?
Останется только Крым, а дальше автостопом...
Все эмоциональные формулировки не соотвествуют действительному положению вещей и приведены мной исключительно "ради красного словца". За корректными формулировками и неискажённым изложением идей, следует обращаться к их автором или воспользоваться поиском
Здравствуйте, Sharowarsheg, Вы писали:
S>Полеты в том районе урезают довольно давно. Вчера этот район был официально закрыт. Так что разжижение только у малазийцев.
Малазийцы-о тут при чём? Они летели где им выделили, скорее всего.
Думаешь самовольно срезать решили что ли?
Все эмоциональные формулировки не соотвествуют действительному положению вещей и приведены мной исключительно "ради красного словца". За корректными формулировками и неискажённым изложением идей, следует обращаться к их автором или воспользоваться поиском
Здравствуйте, Erop, Вы писали:
S>>Полеты в том районе урезают довольно давно. Вчера этот район был официально закрыт. Так что разжижение только у малазийцев. E>Малазийцы-о тут при чём? Они летели где им выделили, скорее всего. E>Думаешь самовольно срезать решили что ли?
Чисто теоретически, могли бы попросить, чтобы им выделили там, где не стреляют. Наши вроде уже давно не летают в том районе, непонятно, какого ж ляха малазийцев туда понесло.
Здравствуйте, Шахтер, Вы писали:
Ш>полёты над Украиной приостановлены
Ш>Надо было потерять самолёт. Общемировое разжижжение мозгов какое-то.
Да хрен с ним с самолетом-то. Его то можно построить или купить. Вот 300 человек и 80 детей погибших вот что страшно. К тому же наверняка летели целыми семьями, если на отдых. Каникулы же.
Надо было дождаться пока столько людей погибнут, прежде чем сделать абсолтюно логичное изменеие маршрутов своих самолетов.
Здравствуйте, SkyKnight, Вы писали:
SK>Надо было дождаться пока столько людей погибнут, прежде чем сделать абсолтюно логичное изменеие маршрутов своих самолетов.
Кстати, похоже, хана Malaysia Airlines. А жаль, очень, говорят, неплохая компания была.
Чем совершеннее технически средство, тем более примитивные, никчемные и бесполезные сведения при его помощи передаются.(с)Станислав Лем