Re[3]: Воспроизводимая сборка и хэш
От: m2user  
Дата: 27.05.24 07:54
Оценка:
_NN>Вот воспроизводимые сборки простым добавлением пакета.
_NN>https://www.meziantou.net/creating-reproducible-build-in-dotnet.htm

Оно гарантирует бинарно идентичную сборку?
По ссылке я вижу, что предлагается брать из pdb информацию по параметрам компиляции и исходникам. Что даст функционально идентичную сборку.

MS в статье про отладку и pdb ссылается на заметку 2007 г, где утверждается следующее:

Due to the numerous and varied methods and implementations for optimizing code, it is always possible that one build ended up with a little more time to do something extra or different than another build did.
Thus, the final result could be a different set of bits for what is the same functionality.
<...>
However, compiler/linker determinism is not guaranteed, our debugger cannot depend on it. Furthermore, we would much rather not take the support cost of allowing some sort of override.

https://learn.microsoft.com/en-us/visualstudio/debugger/specify-symbol-dot-pdb-and-source-files-in-the-visual-studio-debugger?view=vs-2022#how-symbol-files-work
https://learn.microsoft.com/en-us/archive/blogs/jimgries/why-does-visual-studio-require-debugger-symbol-files-to-exactly-match-the-binary-files-that-they-were-built-with
 
Подождите ...
Wait...
Пока на собственное сообщение не было ответов, его можно удалить.